شهرهای کرمان رکورددارترین گرمای صبحگاهی کشور 

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: صبح امروز شهداد، بم و ریگان گرم‌ترین صبح را در کشور داشتند. 

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت:تا اواسط هفته ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان بارش رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی این مدت وزش باد و گردوخاک را در سطح استان داریم، افزود: در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز وجنوب شرقی استان وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک در مناطق دورازانتظارنیست لذا کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتطار نیست و روز دوشنبه نیز بر سرعت وزش باد در نیمه شرقی استان افزوده می‌شود. 

سلاجقه بیان داشت:از لحاظ دمایی تداوم هوای گرم را درسطح استان داریم؛ لذا با توجه به گرمای هوا و کاهش کیفیت هوا کودکان، سالمندان و بیماران قلبی، ریوی از فعالیت سنگین در فضای باز خود داری کنند، همچنین کسانی که قصد مسافرت دارند احتمال گرمازدگی در جاده‌ها وجود دارد.

سلاجقه به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: با توجه به پایداری تداوم هوای گرم ازمصرف و پاشیدن کودبه محصولات خودداری کنند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لا له زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت:صبح امروز شهدادبا دمای ۳۸، ریگان با دمای ۳۴ و بم با دمای ۳۵ با درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشتند؛ و شهداد برای سومین روزمتوالی گرم‌ترین شهر کشور بود.

برچسب ها: هواشناسی ، گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.